Aka Gündüz Kutbay - Aşk (8691834008922)

0,00
Para Puan : 10
İndirim Oranı : %23 İndirim
4,07 TL 'den başlayan taksitlerle

CD 1:

  1. Segah Taksim
  2. Ferahfeza Baş Taksim (Ayinden)
  3. Acem-Aşiran Müşterek Taksim
  4. Saba Müşterek Taksim
  5. Saba Peşrev (Osman Bey)
  6. Saba Seyir
  7. Hicaz - Saba - Ferahfeza Taksim
  8. Müstear Taksim
  9. Rast Seyir
  10. Hüseyni'den Isfahan'a Geçiş Taksimi
  11. Buselik-Aşiran Taksim
  12. Bayati Taksim
  13. Saba taksim
  14. Saba - Ferahfeza - Rast Taksim
  15. Hüzzam'dan Segah'a Geçiş Taksimi
  16. Müstear'dan Uşşak'a Geçiş Taksimi
  17. Saba Baş Taksimi (Ayinden)

CD 2:

  1. Pençgah Baş Taksim (Ayinden)
  2. Segah Taksim
  3. Hicaz Peşrev (Veli Dede)
  4. Hicaz Taksim
  5. Muhayyer-Sünbüle Taksim
  6. Nişabur - Uşşak Taksim
  7. Hicaz Müşterek Taksim
  8. Nihavend Taksim
  9. Saba'dan Rast'a Geçiş Taksimi
  10. Eviç'den Segah'a Geçiş Taksimi
  11. Evcara Taksim
  12. Segah Seyir
  13. Uşşak'tan Hicaz'a Geçiş Taksimi
  14. Segah Taksim 2
  15. Kürdilihicazkar Taksim
  16. Rast Taksim
  17. Segah'tan Rast'a Geçiş Taksimi
  18. Ferahfeza Son Taksim (Ayinden)
  19. Suzidil Taksim
  20. Buselik Saz-Semaisi
    Beste: Mutlu Torun

 

 

 

Kısacık bir ömre upuzun bir müzik hayatı sığdıran ve “müziğe adanmış bir hayatın neyde vücut bulan sesi” olan Aka Gündüz Kutbay’ın ölümünün 30. yılında, Kalan Müzik iki özel albüm yayınlıyor: Neyzen Aziz Şenol Filiz tarafından hazırlanan “Aşk” albümünde Kutbay’ın bugüne kadar yayınlanmamış icraları, “Meşk” albümünde ise usta hanende Kani Karaca ile yaptığı yine yayınlanmamış icraları yer alıyor. Her ikisi çalışma da 2’şer CD ve kitaplı albümler olarak piyasaya sürülüyor…Aka Gündüz Kutbay (1934 – 1979) ney’de kadîm tarzın en önemli temsilcisidir. Yaptığı makam etüdleri ve başlı başına birer ders niteliğinde olan meşkleri, kendi donanımını eksiksiz ölçüde sağlamanın yanı sıra müziğimizin makam bilgilerini de o güne kadar bilinmeyen pek çok detayla zenginleştirmiştir.Aka Gündüz Kutbay bir yandan dönemin en önde gelen hâfız ve hanendesi Kâni Karaca (1930 – 2004) ile gerçekleştirmiş olduğu söz konusu meşklerden derlediği nazarî yapılaşmayı üflediği neye hakkıyla aktarırken, diğer yandan herkesin bildiği çoğumuzun kulağında olan makamlar dışında kalan “nâdîde” makamlara duyduğu ilgi, Sadettin Heper’le yaptığı çalışmalar neticesinde o güne kadar kokusuna bile âşina olmadığımız meyveler vermiştir. Bu sınır tanımayan ilgisi ve donanımı sayesindedir ki “mutrıb”a çıktıktan kısa bir süre sonra “neyzenbaşı” olmuş ve katıldığı her âyinde bu görevi lâyıkıyla yürütmüştür.Aka Gündüz Kutbay’ın genel olarak müzik, özel olarak ney tutkusunun sadece klasik müziğimizle sınırlı olmadığını bilen bilir. Bu doğrultuda neyde pek çok yeniliği denemiş; Batı müziğinin çeşitli alanlarında, konçertodan caza varıncaya kadar pek çok müzik formu ve disiplininde sazının sınırlarını zorlayıp ona yeni ufuklar, dolayısıyla da ney musıkimizin gelenekçi yapısına yeni pencereler açmış; Doğu’dan Batı’ya pek çok müzisyenle sadece “gönül neş’esi”ni paylaşmak üzere sahne almış, ama ney’ini son nefesine kadar elinden hiç düşürmemiştir.